خانه / ستاد ملت امام حسین (ع)

ستاد ملت امام حسین (ع)

راه ارتباطی:

⚫️ مشارکت حداکثری چگونه رقم می خورد؟

بنا به تجربه و قاعدۀ جوامع انسانی، از جمله جامعۀ  خود ما، حرکت های عمومی، نخست از حرکت پیشران های اجتماعی آغاز می شوند؛ آنان اولین جرقه های حضور و اقدامند و اینگونه به دیگران جرئت و امکان حرکت میدهند و در نقش شتابدهنگان اجتماعی ظاهر میشوند. «وَكَذَلِكَ جَعَلنَكُم أُمَّة وَسَطا لِّتَكُونُواْ شُهَدَاءَ عَلَى ٱلنَّاسِ وَيَكُونَ ٱلرَّسُولُ عَلَيكُم شَهِيدا» (بقره ۱۴۳)

«شتاب‌دهنده برای چیست؟ برای اینکه حرکت کند نشود؛ در مقابل کارهای بزرگ، احساس رعب و وحشت به وجود نیاید؛ وقتی یک کار بزرگی میخواهد انجام بگیرد، احساس ناتوانی و احساس حقارت در مجموعه‌ی عمل‌کننده به وجود نیاید؛ شتاب‌دهنده اینجاها نقش ایفا میکند.

امّا شتاب‌دهنده کیست؟ به تعبیر بنده، شتاب‌دهنده آن چیزی است که ما به آن میگوییم «خواص»؛ خواصّ جامعه. «خواص» یعنی چه؟ «خواص» یعنی مثلاً آدمهای نام‌ونشان‌دار، آدمهای باسواد و دانشمند؟ نه، «خواص» به این معنا نیست. «خواص» یعنی آن مجموعه‌ی انسانهایی که در کار خود، با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل میکنند و تابع جَو نیستند؛ «خواص» یعنی اینها.» (بیانات در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش ۱۴۰۲/۱۱/۱۶)

پیشرانان اجتماعی همان هایی هستند که حرکت یا رکود اجتماعی بر آنان متوقف است. به همین جهت اقدام یا عدم اقدام آنان در فضای جامعه به شدت راهبردی است. لذا پیشنهاد ما به فعالان عرصه انتخابات _این یگانه فرصت مشارکت سیاسی ملت ایران_ تمرکز بر ایجاد حرکتی اجتماعی در میان خواص است؛ دعوت آنان به مشارکت فعال در عرصه انتخابات.

«این افراد وظیفه‌ی سنگینی دارند؛ اینها بایستی جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف بشود. اگر خواصّ جامعه از این وظیفه غفلت بکنند، حوادثی که پیش خواهد آمد ضربه‌های تاریخی به ملّتها میزند.» (همان)

⚫️ ایدۀ کانونیِ ستاد ملت امام حسین علیه­السلام 

در هر منطقه حداقل یک ستاد مشارکت حدا کثری داشته باشیم. (مهم است که خود عنوان ستاد هم دعوت به مشارکت باشد مثل ستاد تواصی به حق، ستاد حضور، ستاد ملت امام حسین یا …)

⚫️چرا ایده ستاد؟

1. یکی از بهترین‌ راه‌ها برای از بین بردن تردید و انفعال، نشان دادن شور و شوق و ارادۀ حضور حداکثری است. با ستاد، داریم با صدای بلند فریاد می‌زنیم که ما مشغول دعوت مردمیم. همین بروز اراده، دیگران را به حرکت وادار می‌کند. همان که آقا فرمود: انی آمنت بربکم فاسمعون.

در کنار دعوت طرفداران کاندیدها به نامزد خودشان که عاملی برای جذب مشارکت است، اینکه عده‌ای هم مستقیما مردم را به حضور در انتخابات دعوت می‌کنند خیلی معنادار است.

2. هرچقدر بروز و ظهور این کار بیشتر باشد به هدف نزدیک‌تر می‌شویم. به همین خاطر برای ستادمان شعارهای جذاب طراحی می‌کنیم، سرود های انقلابی منتشر می‌کنیم.

3. برپا کردن چنین ستادی کار سختی نیست. می‌تواند مدرسۀ علمیه‌ای باشد که در آن درس می‌خوانیم، یا مسجدی که مشغول فعالیت فرهنگی هستیم یا یک پایگاه بسیج یا حتی مغازه‌ای که متعلق به یکی از آشنایان است و …

4. ستاد را زمینه‌ای قرار می‌دهیم برای برگزاری جلسات همفکری و اندیشه‌ورزی با خواص و بخش‌های مختلف مردمی. همچنین اعزام و سازماندهی گروه‌های مختلف را از آنجا کلید می زنیم.

5. بله! عده ای گره ذهنی دارند؛ به همین دلیل تعلل می‌کنند. البته باید چالش‌های  ذهنی را هم برطرف کنیم و محتوای مناسب آن را داشته باشیم، ولی یکی از مهم‌ترین عوامل برخاستن افراد، دیدن حجم وسیعی از دعوت به مشارکت هست. این خودش یک موج عمومی ایجاد می‌کند.

⚫️این ستاد چه کارهایی انجام می دهد؟

1.  ستاد را به محل رفت و آمد مسؤولین منطقه اعم از امام جمعه، شهردار، فرماندار، سخنرانان و اساتید معروف شهر و حتی کاندیدهای انتخابات تبدیل می‌کنیم. از آنجا که چنین ستادی، شائبۀ تبلیغ برای شخص خاصی ندارد به راحتی پذیرای همۀ مسوولین و حتی خواص منطقه در این پاتوق خواهد بود.

2. تلاش می‌کنیم گروه‌های تبلیغی سطح شهر را به یک هماهنگی حداقلی برسانیم یا از آنها پشتیبانی کنیم. در هر منطقه گروه‌های خودجوش متعددی اعم از طلاب مدارس علمیه، بچه‌های مسجد و حلقه‌های صالحین، دانشجویان دانشگاه‌های شهر یا جوان‌های پایگاه‌های مقاومت و … حتما مشغول فعالیت هستند.

3. همان‌طور که حضرت آقا تأکید دارند، در این انتخابات لازم است تمرکز قابل توجهی بر خواص داشته باشیم و از آنها بخواهیم که با صدای رسا دیگران را هم به مشارکت و حضور دعوت کنند. مثلا ممکن است رؤسای اصناف چنین ویژگی‌ای داشته باشند یا تعداد قابل توجهی از معلمین و اساتید دانشگاه ها و حوزه‌ها؛ اصلا ممکن است شخصیت‌های مؤثری در محلۀ داشته باشیم که دیگران را بتواند تحت تأثیر قرار دهد.

⚫️سؤال مهم گروه‌های تبلیغی: با چه ایده‌ای تبلیغ کنیم؟

لزوما اینها ایده‌های نهایی و انحصاری نیستند. شما به این فهرست ممکن است چندبرابر ایدۀ تبلیغی اضافه کنید.

1. استفاده از ظرفیت موکب‌های جشن‌های شعبانیه؛ در کنار شیرینی و شربتی که به مناسبت این اعیاد پخش می‌کنیم یک غرفه هم با موضوع مباحثه و گپ و گفت در مورد انتخابات قرار می‌دهیم تا به بهانۀ حضور در موکب باب گفتگو را باز کنیم.

2. هنوز که هنوز است با این حجم از فضای مجازی، تبلیغ چهره به چهره اکسیر دیگری است و تخصص و مزیت طلبه‌ها محسوب می‌شود. مدل‌های مختلف تبلیغی همچون چارپایه‌خوانی، حضور مغازه به مغازه، تجمع درست کردن در پارک و … ایده‌هایی است که وقتی خوب اجرا شده بازخورد خیلی خوبی هم داشته است.

3. فضای تبلیغ را در دبیرستان‌ها فعال می‌کنیم. طلبه‌های طرح امین کمک خیلی خوبی برای اینکار هستند. برخی رأی اولی هستند و البته بسیاری هم نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند ولی اگر اقناع شوند خانواده‌هایشان را برای شرکت در انتخابات ترغیب می‌کنند.

4. دعوت از معلمین، اساتید دانشگاه و هر گروه و فردی که سخنش دیگران را به حرکت وادار می‌کند، برای تبلیغ مشارکت حداکثری.

5. منبرهای دو – سه دقیقه‌ای بین دو نماز (ارائۀ یک محتوای تیز و نقطه‌زن برای فعال شدن اهل مسجد)

6. ممکن است این سؤال مطرح بشود که چه مطالبی را ارائه کنیم؟ به نظر می‌رسد گروه‌های پردغدغۀ بسیاری در فضای مجازی محتواهای جذاب و چند ضلعی را برای گفتگو با مردم و پاسخ به سؤالات آنها آماده کرده‌اند که با یک جستجوی ساده می‌توانید به آنها دست پیدا کنید و حتی خودتان آنها را تکمیل تر کنید.

⚫️ان قلت: ما گروه کوچکی هستیم و توانایی برپایی یک ستاد یا سازماندهی گروه‌های دیگر را نداریم!

درست است. ممکن است ما گروهی باشیم که به هر دلیل امکان تأسیس یک ستاد مرکزی را نداشته باشیم. ولی خیلی روشن است که برای فعالیت‌هایمان یک پایگاه حداقلی داریم. مثل در مسجد دور هم جمع می‌شویم یا در پایگاه بسیج یا در مدرسۀ علمیه‌مان. در هر صورت همان جا را می‌توانیم به نقطۀ شروع حرکتمان مبدل کنیم. شاید با این گروه و ولو کوچک کارهای بزرگی بتوانیم انجام بدهیم. مثلا فهرستی از خواص منطقه پیدا کنیم و به سراغشان برویم و با گفتگو اقناعشان کنیم که در جهت دعوت همۀ مردم به حضور حداکثری به میدان بیایند.

می‌توانیم خودمان ایده‌های مختلف تبلیغی همچون تبلیغ چهره به چهره، منبرهای مسجد، حضور در مدارس یا … را به مرحلۀ عمل برسانیم. حتی اگر قدرت رسانه‌ای قوی نداریم حتما تبلیغمان را ولو با یک عکس و متن در فضای مجازی منتشر کنیم.

همان طور که گفتیم مهم این است که ارادۀ ما در میدان باشد. یقین بدانیم اراده محکم ما که به میدان بیاید، اثرگذار است به خصوص روی افرادی که مرددند. این سنت خداوند است که با اراده حق، باطل از بین می رود و کیست که نداند امروز دعوت به انتخابات، عمل صالحی است که برای کشور عزت درست می کند و دلسرد کنندگان و دعوت کنندگان به تحریم انتخابات، اهل باطلند. ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

ما با رفقای خانۀ طلاب، مثل دفعات قبلی همین کار را شروع کردیم.

شما هم بسم الله بگید.

تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید ما به سهم خودمان کمک هایی کوچک برای آغاز کار ستاد آماده کرده ایم و در اختیار دوستانی که علاقه دارند کار ستادشان را شروع کنند می گذاریم.

ردیف

عنوان

لینک دانلود

1

مشارکت حداکثری و تأمین امنیت

نسخه پی‌دی‌اف

2

ناامیدی ممنوع

نسخه پی‌دی‌اف

3

در زمین که می‌کاریم؟

نسخه پی‌دی‌اف

4

امید ظرفیت‌ها

نسخه پی‌دی‌اف

5

انتخابات ابتلای اهل ایمان

نسخه پی‌دی‌اف

6

تحریم با ضعف مدیریت

نسخه پی‌دی‌اف

7

وصیت نامه الهی سیاسی سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی

نسخه پی‌دی‌اف

8

رأی دادیم چه شد؟

نسخه پی‌دی‌اف

   
   
   

رادیو مُـکَـبِـّـــر

رادیو مُـکَـبِـّـــر نیز قرار است با نداها و فریادهای خود، مطالبات امام جامعه را به گوش خواص جامعه و بخصوص طلاب انقلابی برساند.
«پادکست “مُـکَـبِـّـــر” رابط بین امام و امت است»
بر خواص است که همواره از منویات و دستورات امام جامعه پیروی کرده و جامعه را زیر پر و بال بگیرند.

پادکست مُـکَـبِـّـــر، شامل گفتگوهای فوق‌العاده مهم و راهگشایی می‌شود که می‌تواند توضیح و تفسیری حرفه‌ای باشد، از آنچه خواست ولی فقیه است از نخبگان و خواص جامعه.

موضوع اول: سلوک در بستر انتخابات
حجت الاسلام استاد عابدینی
 شرکت در انتخابات هم تولی است هم تبری
 قدمی که در تثبیت ولایت برداشته می‌شود ارزشش میلیون‌ها برابر بیشتر از سایر خیرات است
 تثبیت این حاکمیت تثبیت غدیر است

موضوع دوم: خواص ساکت، دشمن مردم
حجت الاسلام استاد مهدیان
هر جا رهبری اسم خواص را آوردند، یک انحرافی در خواص رخ داده

 موضوع سوم:خطرناک‌تر از مشارکت پایین
حجت الاسلام استاد صلح میرزایی
 مردم سالارند به چه معناست؟
 علت عدم کنشگری برخی انقلابیون چیست؟
 آیا میشود مؤمنین اجتماع کنند و خداوند برکت ندهد«یدالله مع الجماعة»

تبلیغ خیابانی (استاد زین العابدین)
راه کارهای ساده برای تشکیل یک ستاد گفتمانی (استاد کاظم زاده)
راویت یک تبلیغ موفق چهره به چهره (استاد قریب)

تقویت گفتمان انقلاب در انتخابات

اولین کاری که باید بکنید این است که تلاش کنید گفتمان انقلاب بالا بیاید
اصطکاک ها را برنتابید و نشان دهید واقعا گفتمان انقلاب برایتان مهم است

استاد حجت‌الاسلام یزدان پناه

تاثیر اخلاص در مشارکت

1_ اخلاص در کار را زیاد کنید (و ما توفیقی الا بالله)
2_ همه کارها یک طرف، دعا کردن یک طرف
3_ اگر اخلاص کار را بالا ببریم خدای متعال درصد آمار را بالاتر می‌برد
استاد حجت‌الاسلام یزادن پناه ، استاد حجت‌الاسلام عابدینی، استاد حجت‌الاسلام فلاح شیروانی

رویداد وقت مأموریت

دوران پوست اندازی نخبگان است
نگاه توحیدی به ما زاویه نگاهی می دهد که در تبیین از موضع انفعال خارج می‌شویم
 تفاوت تبیین نخبگان انقلابی و رسانه‌های غربی
استاد حجت‌الاسلام مهدیان

 

رویداد وقت مأموریت

الان وقت مقصر دانستن دیگری و ایجاد فضای منفی در حوزه نیست
برای حرکت در حوزه لازم است ابتدا برخی جلو بیافتند و مدیران و بزرگان و طلاب را به حرکت بیاندازند
وجود چنین جمع‌هایی معجزه است
استاد حجت‌الاسلام ملکی

ضرورت حضور در انتخابات

بیانات آیت الله یزدانپناه در مورد انتخابات در آغاز درس تفسیر (٧ اسفند 1402)
1_ ضرورت دو چندان حضور در انتخابات مجلس در شرایط کنونی
2_ پیام واضح حضور مردم برای دشمن و مرعوب کردن او
3_ در شرایط کنونی هر رای ما کمک به مردم غزه است.
4_ برای تغییرات اساسی در کشور به انتخاب افراد پخته و کاردان نیاز داریم.
5_ حتی یک نماینده خوب هم در کل مجلس موثر است.
6_ ما به مجلس انقلابی، کاردان، شجاع، پیرو رهبری و متدین و متقی نیاز داریم.
7_ نقش اندیشه های ناب رهبری در راهبری کشور
8_ اگر نماینده ای مطیع رهبری نباشد او مضر است.
9_ در شرایط کنونی شجاعت نمایندگان و اقدامات شجاعانه مجلس، دشمن را در جای خود می‌نشاند.
10_ ان شاء الله همه مردم در انتخابات شرکت کنند و به اصل نظام و اصلاح آن کمک نمایند.
11_ سرورانی که میتوانند شور انتخاباتی در مردم ایجاد کنند بروند و این کار را انجام دهند.
12_ حتی یک نفر را سر صندوق رای بیاوریم برد کرده ایم.
13_ راه حل مشکلات کشور همین روند قانونی است.